Szedres vegán piskóta

Hozzávalók:

  • kb. 30 dkg szeder (lehet más gyümölcs is, pl. eper vagy meggy)
  • 30 dkg liszt (sima finomlisztet használtam, amit saját tárolóba kimérve vásároltam)
  • kb. 2 dl növényi tej (mogyorót használtam, de lehet rizs vagy mandula is)
  • 1 teáskanál fahéj (szintén csomagolásmentesen beszerzett)
  • 1 csipet (fekete) só (és ez is!)
  • cukor ízlés szerint (a mogyorótej tartalmazott cukrot, így csak 1 evőkanálnyi kellett)
  • 1 csomag sütőpor

Először a lisztet összekeverem a sütőporral és a fahéjjal, majd fokozatosan hozzáöntöm a növényi tejet, hozzáadom a cukrot, sót, és az egészet csomómentesre keverem. Akkor jó, ha lágy, kissé folyós a nyers tészta (ha túl keményre sikerült, lehet lágyítani még egy kevés tejjel, ha viszont túl híg, némi plusz liszt javít rajta).

Elterítem sütőpapírral kibélelt magas falú tepsiben, és ráteszek annyi gyümölcsöt, ami pont elfedi. Hagyományos sütőben sütöttem, először magasabb hőfokon kb. 7 percig, majd még kb. 10 percig közepes hőfokon. (Elektromos, légkeveréses sütőben az időtartam és a hőfok más lehet!)

Sütés után a tészta alsó része egészen könnyű, "szivacsos" lesz, a felső része pedig, ami érintkezik a gyümölcsökből távozó nedvességgel, inkább krémes.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések